Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Miljö- och hållbarhetsvetenskap: Hållbarhet och populärkultur

Kurs 7.5 högskolepoäng

Beskrivning

Discourses of sustainability are increasingly embedded within culture in all of its multiple dimensions, including different worldviews and values, ways of life, and other forms of cultural expression.

This increase of sustainability discourses in the daily practices of society might contribute to shifting the current unsustainable trajectory.

For this course, popular culture is defined as the entirety of attitudes, ideas, images, perspectives, and other phenomena that are within the mainstream of a given Culture. The most common pop culture categories are: entertainment (movies, music, television, games), sports, news (as in people/places in news), politics and fashion/clothes.

The overall aim of this course is to increase the students’ awareness and understanding of popular culture and its different representations of sustainability and nature. The course is divided into three parts:

Part 1 will provide an overview of the competing theories and concepts surrounding popular culture and its linkages with sustainability.

Part 2 will examine a series of case studies such as sustainable fashion, food, political campaigns and advertisement, and critically analyze the way they represent sustainability. In this part, the complexities of popular culture are in greater focus. Examples of questions that can be discussed: How advertisement and entertainment influence the ways we imagine nature and the environment; and how ideas about sustainability are communicated in politics through political campaigns.

Part 3 will ask what strategies sustainability studies can learn from popular culture, for example by analysing media strategies of successful sustainability initiatives. The course will, as an example, analyse visual data to understand how visual methods such as photography and documentary film create arenas for the public to engage in and discuss sustainability.

Stängd för anmälan

Alla utbildningstillfällen

Kontakt

LUCSUS

Besöksadress
"Josephson", "Wrangel", Biskopsgatan 5, 223 62 Lund

Postadress
Box 170, 221 00 Lund

+46 46 222 04 70

http://www.lucsus.lu.se/

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

Minst 40 hp från programmet SAESS Masterprogram i Environmental Studies and Sustainability Science (även kallat LUMES).

Urval

Platserna fördelas enligt: Högskolepoäng (HPAV): 100 %.

Anmälan & antagning

Start Höstterminen 2024

Dagtid Lund, deltid 50%

På engelska

Studieperiod

2 september 2024 - 31 oktober 2024

Ansökan

Kan bara sökas inom utbildningsprogram.

Anmäl dig via antagning.se

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se


Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Miljö- och hållbarhetsvetenskap: Hållbarhet och populärkultur är 16 875 SEK.