Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Samhällsvetenskap: Digital medieforskning

Kurs 7.5 högskolepoäng

Beskrivning

This course is aimed at a broad and diverse range of students who wish to study digital media research methods for the purposes of conducting empirical research for master's theses, and also for professional skills in digital media methods for careers beyond postgraduate education.

The course is based on qualitative multi-methods within digital media research. It offers an introduction to digital media research methods, emphasising the significance of reliable, valid and situated research in a critical study of digital media in society and culture. Digital media is understood to include business, public service and non commercial digital spaces.

The course focuses on combining empirical research with critical social and cultural theories in order to emphasise how the digital media researcher uses, adapts and critically reflects on methods and concepts to research problems or questions.

The course examines three methods:

  • production studies, specifically the method of production interviews. This method is useful for institutional analysis of professionals, amateurs and practitioners where one to one interviews are necessary for understanding inside a digital production culture.
  • aesthetics and communicative form of digital media content, specifically text, sound and image analysis. This method is useful for studying selected samples of digital texts and representations in a range of content, for example pod casts, blogs, or You Tube videos.
  • digital ethnography, specifically looking at routines, mobilities and socialities. This method is useful for in depth, focused research of digital media events, or social movements.

These three methods are connected to key concepts of media industries and professional practices, systemic and symbolic power within digital media environments, and everyday routines of digital ethnography practices.

Stängd för anmälan

Alla utbildningstillfällen

Kontakt

Graduate School

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

150 credits including a graded thesis for the degree of Bachelor, or a completed major, in the Social Sciences, Humanities or another equivalent subject. English 6/English course B.

Urval

Platserna fördelas enligt: Högskolepoäng (HPAV): 100 %.

Anmälan & antagning

Start Vårterminen 2024

Dagtid Lund, heltid 100%

På engelska

Studieperiod

20 mars 2024 - 24 april 2024

Ansökan

Inställt

Anmäl dig via antagning.se

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se


Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Samhällsvetenskap: Digital medieforskning är 13 750 SEK.