Etnolog om matbutikens förändring

Hur har våra matvanor förändrats de senaste decennierna? I våra butiker har vissa avdelningar fullkomligt exploderat i utbud och variation. Andra har nästa försvunnit. I den här 6-minutersfilmen sticker matetnologen Håkan Jönsson hål på myter om både köttätandets förändring och specialkostens konsekvenser. Följ med på en rundvandring i en vanlig svensk stormarknad!

Kontaktuppgifter Håkan Jönsson

För mer information, kontakta Håkan Jönsson, docent etnologi, lektor Institutionen för livsmedelsteknik, Lunds universitet, +46 46 222 95 12 , +46 73 360 35 21 hakan [dot] jonsson [at] kultur [dot] lu [dot] se