Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

International Marketing & Brand Management - Magisterprogram

Program 60 högskolepoäng · 1 år · Magisterexamen

Illustration: Hand som håller i mobil

Beskrivning

The Master’s programme in International Marketing and Brand Management prepares you for a career in marketing, strategy, brand and product management, sales and marketing research in organisations varying from multinational corporations to small and medium sized enterprises and NGO’s.

This programme allows you to develop advanced-level academic expertise in international marketing and brand management. We provide you with the theory, concepts and skills to operate, build strong brands and successfully market products and services across a range of dynamic and competitive international environments. You will train your ability to analyse societal shifts, trends and their interplay with consumption and brands, and gain skills that are essential for companies to be able to develop new innovations that raise profits and ideally improve sustainability as well.

The programme features a wide range of electives and value added features including high-quality industry collaboration, skills-based teaching, research excellence, and real-life learning based on industry projects.

Our students are truly international with representations from all parts of the world, which further enhances the learning experience. The programme is one of Sweden’s most popular MSc degree programmes.

The programme is designed to increase your ability to solve complex problems and strengthen your decision-making skills. Teaching methods include case studies, seminars, presentations, team work, problem-solving exercises, and hands-on real-life business projects. The teaching methods are designed to facilitate integration of the theoretical and practical aspects of the programme and to encourage interaction among students. All modules require a high level of student participation in class.

Specialisation tracks

The initial fifteen weeks of the programme are organised into two tracks.

When applying to this programme, you must also select which track you want to follow, either a more management-oriented perspective or a perspective that puts an emphasis on consumer and cultural aspects.

In addition, you will be able to choose courses that will give you the type of specialisation that you prefer within the broader area of international marketing and brand management.

International Master Class

Students with exceptional study results during the first semester at this programme, may compete for seats at the International Master Class (IMC) programme. An International Master Class is a highly competitive opportunity to go on an exchange semester after finishing your Master’s studies at LUSEM.

Career prospects

Graduates from this programme can seek positions in international firms within marketing, strategy, brand and product management, sales and marketing research. You will be able to help businesses gain insight by providing them with trend analysis, consumer and marketing research, business intelligence, scenario planning, strategy and innovation.

The Lund University School of Economics and Management's close ties to the international business community and extensive network of corporate partners ensure practical relevance and gives your career a head start. Graduates have found employment at internationally leading businesses all over the world at, for example, SAS, L'Oreal and Ikea.

Sök senast 15 januari!

Ekonomihögskolan vid Lunds universitet ger 14 internationella magister- och masterprogram. I undervisningen möter du många av våra allra bästa forskare, internationella gästprofessorer och företagsledare från flera olika branscher och organisationer. Att du dessutom får kurskamrater som kommer från hela världen är en extra bonus. Redan under studietiden tränas du i att samarbeta med personer från andra kulturer – precis det du kommer att göra i din framtida karriär.

Programmen ges helt på engelska, och alla studenter söker i en internationell antagningsomgång. Ansökningsperioden startar i mitten av oktober, och sista anmälningsdag är den 15 januari för programstart till hösten.

Glöm inte att ladda upp CV och Statement of Purpose!

Det här programmet kräver att du kompletterar din ansökan med CV och Statement of Purpose. Vi har samlat mallar och instruktioner hur du laddar upp dem på vår hemsida.

Läs mer om hur du söker till det här programmet på Ekonomihögskolans webbplats

 

Sen anmälan?

Vi tar inte emot sena anmälningar till Ekonomihögskolans internationella masterprogram, och du kan inte heller söka till programmet i den senare nationella ansökningsomgången.

Stängd för anmälan

Alla utbildningstillfällen

Kontakt

Master koordinator

E-post: master [at] fek [dot] lu [dot] se

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

En kandidatexamen (BA/BSc) med lägst 60 högskolepoäng i företagsekonomi eller motsvarande. Engelska 6.

Urval

Baseras på akademiska meriter från studierna på grundnivå, och en avsiktsförklaring (Statement of Purpose) i vilket sökande ska motivera varför de söker till programmet.

Anmälan & antagning

Start Höstterminen 2024

Dagtid Lund, heltid 100%

På engelska

Studieperiod

2 september 2024 - 8 juni 2025

Ansökan

Stängd för anmälan

Anmäl dig via antagning.se

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se


Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för International Marketing & Brand Management - Magisterprogram är 135 000 SEK.

Viktig information till dig som ska söka ett program på avancerad nivå (master eller magister)

När du söker till ett masterprogram kan det finnas särskilda instruktioner eller extra dokument som ska skickas in med ansökan. För att vara säker på att din ansökan blir komplett, vill vi att du även läser den mer specifika ansökningsinformationen på programsidan på vår internationella webbplats. Det är till exempel vanligt att du ombeds skicka in ett statement of purpose, ett CV eller ett rekommendationsbrev.
 
Läs detaljerade instruktioner om att ansöka till master